JAK ZUPEŁNIE ZNIKNĄĆ

Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac

The show must not go on - Tim Etchells

Jakie są przyczyny znikania?

 

Jakie skutki znikanie pociąga za sobą?

 

Czy akt zniknięcia_znikania można traktować jako potencjał?Pytamy o źródła i definicje znikania; o figury, osoby i postaci, które w ten czy inny sposób próbowały zniknąć_zniknęły_nigdy nie istniały.

 

Za pomocą różnych strategii uczymy się znikać, nie istnieć.

 

Znikanie_nieistnienie jest czymś, co istnieje i co jesteśmy w stanie praktykować.Interesują nas niemal wszystkie aspekty znikania:

 

te zupełnie osobiste, polityczne, ekologiczne, językowe;

 

te wirtuozerskie, te najcichsze, te o których nikt się nigdy nie dowiedział;

 

znikające choroby, stany zakochania, przyjaźnie;

 

znikanie masowe, zniknięcie z życia publicznego, zniknięcia zaplanowane;

 

powolne zanikanie krajobrazu, który znamy.

 

Postaramy się zniknąć w imię rewolucji przeciwko wszechobecnej energii, ciągłej mobilizacji zasobów mentalnych, agresywnej kreatywności i społecznej przemocy.

 

Twórcy_czynie: Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac

Maski: Urszula Szkudlarek

Lektor: Tytus Szyluk

Produkcja: Stowarzyszenie Scena Robocza

Premiera: 16 X 2020

 

Premiera w ramach konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

 

foto: Karolina Gorzelańczyk

 


 

Adrien Cognac zajmuje się nowymi mediami, w szczególności ich aplikacją na żywo. W swoich pracach szuka nowych sposobów do włączenia takich mediów na scenie, tworząc z nich integralną część przedstawienia, często za pomocą interaktywności. Ponadto, od 2009 Adrien Cognac jest członkiem zespołu Merkabah, zespołu muzycznego z którym występował na scenach takich festiwali jak Primavera Sound (Barcelona, 2016), Off Festival (Katowice, 2012 i 2014), Open’er Festival (Gdynia, 2010), i wiele innych.

 

Gosia Trajkowska jest performerką, artystką wizualną i reżyserką. Wraz z Verą Popovą wyreżyserowała spektakle KRYM (prod. Sztuka Nowa/Teatr Ósmego Dnia), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa) i Kolacja (Republika Sztuki Tłusta Langusta). Studiuje sztukę mediów w Akademii Sztuki w Szczecinie. Od roku 2018 razem z Verą Popovą współtworzy nieistniejący kolektyw artystyczny The Picnic Group.

 

Vera Popova – performerka, choreografka i reżyserka. Od roku 2018 razem z Gosią Trajkowską współtwórczyni nieistniejącego kolektywu artystycznego The Picnic Group. Współtwórczyni spektakli „Manifest 1 (Extinction Rebellion)” i „Manifest 2 (Polska to chory kraj)” w ramach 3kolektywu, KRYM (Sztuka Nowa), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa), Kolacja (Tłusta Langusta). Performerka m.in. w spektaklach: „Pompa Funebris” (reż. Pol/Żakowski, Sztuka Nowa), “Kijowska” (reż. Dima Łewycki, Biennale Warszawa), „7 pieśni o Awangardzie” i „Przed Wojną. Wojna. Po wojnie” (reż. Grzegorz Laszuk, Komuna//Warszawa), Sideways Rain” (reż. Guillermo Botelho, Cie Alias, Ciało/Umysł).