JAK ZUPEŁNIE ZNIKNĄĆ

Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac

Jak zupełnie zniknąć traktować będzie o definicjach i sposobach znikania. Podczas pracy nad spektaklem postaramy się zbadać akt zniknięcia/znikania, zastanawiając się nad przyczynami, które mogą go wywołać (oraz skutkami, jakie może za sobą pociągnąć), a także starając się przemyśleć potencjał istniejących możliwości znikania.

 

W trakcie pracy nad projektem spróbujemy zwrócić się do różnych źródeł i definicji znikania, jak również do figur/osób/postaci, które w ten czy inny sposób próbowały zniknąć/zniknęły lub nigdy nie istniały. Za pomocą różnych strategii będziemy uczyć się znikać, nie istnieć. Zakładamy, że znikanie/nieistnienie jest czymś, co istnieje i co jesteśmy w stanie praktykować.

 

Interesują nas prawie wszystkie aspekty znikania: te zupełnie osobiste, polityczne, ekologiczne, językowe, te wirtuozerskie, te najcichsze, te o których nikt się nigdy nie dowiedział, znikające choroby, stany zakochania, przyjaźnie, znikanie masowe, zniknięcie z życia publicznego, zniknięcia zaplanowane, powolne zanikanie krajobrazu, który znamy.

 

Postaramy się zniknąć w imię rewolucji przeciwko wszechobecnej energii, ciągłej mobilizacji zasobów mentalnych, agresywnej kreatywności i społecznej przemocy.

 

Twórcy_czynie: Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac

Maski: Urszula Szkudlarek

Lektor: Tytus Szyluk

Produkcja: Stowarzyszenie Scena Robocza

Premiera: 16 X 2020

 

Premiera w ramach konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

 

foto: Karolina Gorzelańczyk

 


 

Adrien Cognac zajmuje się nowymi mediami, w szczególności ich aplikacją na żywo. W swoich pracach szuka nowych sposobów do włączenia takich mediów na scenie, tworząc z nich integralną część przedstawienia, często za pomocą interaktywności. Ponadto, od 2009 Adrien Cognac jest członkiem zespołu Merkabah, zespołu muzycznego z którym występował na scenach takich festiwali jak Primavera Sound (Barcelona, 2016), Off Festival (Katowice, 2012 i 2014), Open’er Festival (Gdynia, 2010), i wiele innych.

 

Gosia Trajkowska jest performerką, artystką wizualną i reżyserką. Wraz z Verą Popovą wyreżyserowała spektakle KRYM (prod. Sztuka Nowa/Teatr Ósmego Dnia), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa) i Kolacja (Republika Sztuki Tłusta Langusta). Studiuje sztukę mediów w Akademii Sztuki w Szczecinie. Od roku 2018 razem z Verą Popovą współtworzy nieistniejący kolektyw artystyczny The Picnic Group.

 

Vera Popova – performerka, choreografka i reżyserka. Od roku 2018 razem z Gosią Trajkowską współtwórczyni nieistniejącego kolektywu artystycznego The Picnic Group. Współtwórczyni spektakli „Manifest 1 (Extinction Rebellion)” i „Manifest 2 (Polska to chory kraj)” w ramach 3kolektywu, KRYM (Sztuka Nowa), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa), Kolacja (Tłusta Langusta). Performerka m.in. w spektaklach: „Pompa Funebris” (reż. Pol/Żakowski, Sztuka Nowa), “Kijowska” (reż. Dima Łewycki, Biennale Warszawa), „7 pieśni o Awangardzie” i „Przed Wojną. Wojna. Po wojnie” (reż. Grzegorz Laszuk, Komuna//Warszawa), Sideways Rain” (reż. Guillermo Botelho, Cie Alias, Ciało/Umysł).