KURS

Sara Bustamante-Drozdek

„Kurs” to spektakl teatralny inspirowany dokumentacją filmową rejestrującą kurs tańca. Marzeniem uczestników jest osiągnięcie lepszego statusu mężczyzny. W trakcie zajęć uczą się tańczyć z kobietami i, poprzez taniec, rozumieć mechanizmy uwodzenia. 

Celem spektaklu jest przyjrzenie się metodom, jakie stosują trenerzy i trenerki próbując konstruować „prawdziwych mężczyzn” oraz temu, kto i w jakim celu potrzebuje tego rodzaju doświadczenia. Szukamy odpowiedzi na pytanie, jakie znaczenie ma pewność siebie oraz jak funkcjonują stereotypy w kontekście relacji damsko-męskich.

 

Koncepcja i reżyseria: Sara Bustamante-Drozdek

Występują: Magda Celmer, Mikołaj Chroboczek, Paweł Dobek, Konrad Eleryk, Diana Krupa, Maciej Miszczak, Aleksandra Przesław, Marianna Zydek

Dramaturgia: zespół aktorski i reżyserka

Współpraca literacka: Daria Kubisiak

Konsultacje choreograficzne i ruch sceniczny: Agnieszka Kryst

Muzyka: MIN T

Światło: Kacper Zięba

Producent: Dobromir Czerski

Produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA

Premiera: 13 IX 2019

 

Laureatka konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

 


 

Sara Bustamante-Drozdek / reżyseria

 

Ukończyła Wydział Reżyserii Filmowej w PWSFTviT. W trakcie studiów byłam asystentką Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego przy ich kilku spektaklach: „K.”, „Ciemności”, „Królu”, „Roku z życia codziennego w Europie Środkowo- Wschodniej”. Dokument jej autorstwa „Za drzwiami” był wyświetlany w ramach 55KFF. „Me Voy” film fabularny krótkometrażowy (30’), którego scenariusz napisała i wyreżyserowała znalazł się w sekcji konkursowej 9 edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Transatlantyk 2019 w Łodzi i 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

Daria Kubisiak / współpraca literacka

 

Absolwentka polonistyki i performatyki przedstawień. Studentka studiów doktoranckich z nauk humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studentka reżyserii teatralnej na specjalności dramaturg teatru w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Jako dramatopisarka zadebiutowała tekstem „Reduplikacja” w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współpracowała przy projekcie „Dynamika metamorfozy” realizowanym w Instytucie Grotowskiego.

 

Agnieszka Kryst / konsultacje choreograficzne i ruch sceniczny

 

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013 (Stary Browar Nowy Taniec, Poznań). Jako tancerka i performerka współpracowała z Karoliną Kroczak, Tomasem Nepsinskim, Juanem Domìnguezem Rojo czy Małgorzatą Haduch. Ostatnio jako tancerka współpracowała z Sjoerdem  Vreugdenhilem przy spektaklu Skutki niezamierzone, którego premiera odbyła się podczas festiwalu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2014. Finalistka festiwalu/konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze, w czasie którego zaprezentowała (jako choreografka i tancerka) solo Pressure oraz duet Liquid state of mind.

 

W 2014 roku jako tancerka uczestniczyła w projekcie Aleksandry Hirszfeld (koncepcja i reżsyeria) i  Marty Ziółek MONadOLOGIa. Traktat o relacyjności, którego premiera  odbyła się w listopadzie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W roku 2015 została rezydentką programu Solo Projekt Plus prowadzonego przez Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec.

 

Brała udział w projekcie Friv Move w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu – laboratorium improwizacji muzyków i tancerzy. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą (m.in podczas ImPulsTanz Festival w Wiedniu). Uczyła się u takich pedagogów jak: Maria F. Scaroni, Sojerd  Vreugdenhil, Rosalind Crisp, Laura Aris Alvarez, Peter Jasko, Benoît Lachambre, Keith Hennessy czy David Zambrano.