MIKRO TEATR II

Gustowska / Liber / Nowak

  • 08_XII_Pt 19:00 Premiera kup bilet
  • 09_XII_So 19:00

Już po raz drugi w Scenie Roboczej zagości Mikro Teatr!

16 minut, 4 osoby, 4 reflektory, 2 mikrofony, 1 rzutnik, 1 walizka rekwizytów

 

PREMIERA:

 

16 media story
16 minutes
16 film sequences
16 text fragments
from page 16
of 16 books

 

Izabella Gustowska / zdjęcia , reżyseria /
Patryk Lichota / muzyka /
DI. ARIA / Hania Piosik /  głos /
Mateusz Rogala /montaż zdjęć /

 

GOŚCINNIE:

 

„Ohne Titel”
tekst i wykonanie: Ania Nowak
konsultacja dramaturgiczna: Julia Rodríguez, Julia Plawgo
stylizacja: Dusty Whistles

 

 

„Niewypowiedziana na Śląsku mowa balkonowa Adolfa Hitlera”
Marcin Liber

Tekst Artur Pałyga
Z udziałem Pauliny Jaksim, Katarzyny Kulmińskiej oraz Tomasza Nosinskiego
____________________________
Mikro Teatr to ćwiczenia z samoograniczenia – mówił kurator przedsięwzięcia, Tomasz Plata. Spektakl nie trwa dłużej niż 16 minut, zespół wykonawców składa się z zaledwie czterech osób, do dyspozycji artystów są dwa mikrofony, cztery reflektorów, jeden rzutnik wideo, jedna, niewielka walizka rekwizytów i niewielki budżet. Nie ma ograniczeń dotyczących tematyki. W jeden wieczór Mikro Teatru zaprezentujemy trzy różne spektakle znakomitych twórców, którzy będą dla was grudniową niespodzianką!

„Mikro Teatr” to zarazem próba refleksji nad sposobami produkcji teatru. Czy teatr zawsze musi być wielką produkcyjną machiną? Jak dalece można ograniczyć produkcyjne zaplecze teatru, a zarazem zachować jego jakość? Czy teatr skromniejszy nie byłby zarazem teatrem bardziej demokratycznym, bardziej dostępnym?

Przygotowanie tego typu przedstawienia jest wyzwaniem większym niż wskazuje na to nazwa projektu. Jest za długo, żeby wystarczył jeden pomysł, za krótko na klasyczną narrację. Trzeba wymyślić nową formułę – komentuje Grzegorz Laszuk z Komuny// Warszawa.

„Mikro Teatr” to również przypomnienie o wciąż nie dość dobrze dostrzeżonej i zrozumianej w Polsce tradycji działań performatywnych, w ramach których konwencja teatralna została wzbogacona o wpływy z kręgu sztuk wizualnych, szczególnie sztuki konceptualnej. Gdyby szukać prekursorów „Mikro Teatru”, trzeba by wskazać Tima Etchellsa, Tino Sehgala, Jerome’a Bela.