Ofensywa Teatralna VII: Remake

Teatr Krzyk / Arti Grabowski / Wojciech Tremiszewski

Po kilkuletniej przerwie wraca festiwal Ofensywa Teatralna, tym razem pod hasłem “Remake”. Inicjatywa określa swoje działania jako spotkanie widz-artysta-organizator. Chce przybliżyć poznaniakom i poznaniankom różne oblicza teatru offowego. To już VII edycja, na którą złożą się spektakle, bezpłatne warsztaty i wspólna kolacja z aktorami.

 

REPERTUAR:

 

7 III 

18:15 – 19:00 – Teatr Krzyk „Hej, Ty”

19:15 – 20:00 – Art Grabowski – „Raport Paniki”

20:15 – 21:00 – Wojciech Tremiszewski – „Adama Mickiewicza liryczna próba odnalezienia się w branży rozrywkowej”

 

Po spektaklach wspólna kolacja z widzami

 

WARSZTATY:

 

6-8 III

piątek 19:00 – 22:00

sobota 10:00 – 14:00

niedziela 10:00 – 14:00

 

Otwarte warsztaty teatralne są bezpłatne (piątek-niedziela) – będą prowadzone przez członków Zachodniopomorskiej OFFensywy Teatralnej (wstępnie Teatr Krzyk, Teatr Kingdom of Curvy Fork, Teatr Spotkań Wielu) zapisy drogą mailową na adres ofensywa@smartness.pl – w treści maila prosimy o dane kontaktowe (imię, nazwisko i najlepiej numer telefonu) oraz dni warsztatowe jakimi jesteś zainteresowany (jeżeli chcecie przyjść jako grupa – wypiszcie wszystkie osoby). Zgłoszenia na warsztaty teatralne przyjmowane są do 05 marca 2020 r.

 

BRAK MIEJSC! Warsztaty impro z Wojciechem Tremiszewskim (tylko niedziela) – uwaga: liczba miejsc ograniczona – obowiązują zapisy drogą mailową na adres ofensywa@smartness.pl – w treści maila prosimy o dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu) oraz koniecznie informację, że jesteś zainteresowany warsztatami im pro. Zgłoszenia na warsztaty im pro przyjmowane są do 28 lutego 2020 r.

 

Teatr Krzyk „Hej, Ty”

 

Autorski spektakl Teatru Krzyk w reżyserii Marka Kościółka i Anny Giniewskiej zrealizowany z dwiema młodymi kobietami Aleksandrą Czubińską oraz Nikolą Palej. Co nam zostaje, kiedy świat wiruje i pędzi obok, a my wkraczamy w dorosłość? Jak zapytać siebie o siebie w świecie? Ze swoim bagażem otoczenia, rodziny, relacji i marzeń, które pojawiają się przecież w toku naszych wspólnych inicjacji ze światem. A przecież czasami tylko chwile, ułamki zdarzeń i naszych wspólnych przeżyć bywają zapamiętane i ważne. A często przecież bywa i tak, że mamy tylko siebie. Może to wystarczy?

 

Reżyseria, scenariusz: Marek Kościółek oraz Anna Giniewska
Występują: Aleksandra Czubińska i Nikola Palej

 

Arti Grabowski „Raport paniki” 

 

Monodram, ba, debiut! Próba reanimacji aktora w endemicznym performerze. Spektakl kolażowo oparty jest na motywach „Dziennika panicznego” Rolanda Topora oraz tekstach własnych. Każda scena wyprowadza widza na paniczne manowce naszej narodowej tożsamości, oceany fobii, autoironicznie wytyka polskie przywary i słabości. Arti rozprawia się również ze sobą, dumą patriotycznego frustrata, egocentrycznymi skłonnościami; szuka źródeł narodowych infekcji; ksenofobicznych lęków, niechęci do inności i ogólnego braku tolerancji. Na koniec serwuje lekcję „Bon ton”, wytyka widelcem brak zasad etykiety, kindersztuby i empatii, ale nade wszystko gorzko-ironicznie biczuje nas i siebie wstydem.

 

„Niektórym się wydaje, że Czubkiem można zostać ot tak, ni z gruchy, ni z pietruchy. Że na przykład najspokojniej w świecie spacerujesz sobie z rodziną po mieście, aż tu nagle doskakujesz do drzewa i zaczynasz je kopać, krzycząc: „drzewa do lasu”! Kupujesz kebaba i wcierasz go w ryło przypadkowej zakonnicy, ubrany jedynie w kąpielówki wpadasz do hipermarketu z piosenką na ustach: „ona pierdzi dla mnie!!!”  − jednym słowem − odbija ci. Po prostu dostajesz hyzia. Ale to nie tak prosto zostać świrem, udawać wariata! Szaleństwo musi być wysublimowane, dopiero wtedy będzie upokarzające. Polecam: ja tak trenuję każdego dnia!”

 

Reżyseria: Marek Kościółek
Scenariusz: Arti Grabowski
Światło, dźwięk: Tomasz Grygier
Obsada: Arti Grabowski

 

Wojciech Tremiszewski „Adama Mickiewicza liryczna próba odnalezienia się w branży rozrywkowej”

 

Adam Mickiewicz patrzy z niebios na dół, na swoich rodaków XXI wieku i uznaje, że brak w narodzie ducha. A może po prostu tęskni za gorączką tworzenia i blichtrem popularności. Tak czy owak dogaduje się z Bogiem i schodzi na ziemski padół, by ponownie spróbować swych sił jako drogowskaz duchowy Polaków. Tym razem nie zamierza być tylko Poetą! Tym razem spróbuje swych sił jako Komik!

Adam zdaje sobie sprawę, że poezja uległa przedawnieniu, więc porzuca trzynastozgłoskowca. Zatrudnia Menadżera i za jego poradą bierze się za modny stand-up comedy. Będzie go uprawiał w klubach i w telewizji, nagra reklamę, wystąpi w talk show, talent show i w ogóle show. A między tym wszystkim będzie królował na bankietach z innymi celebrytami?

 

Czy jesteśmy gotowi na Wieszcza Reaktywację?! Jak Mickiewicz poradzi sobie z twardymi regułami showbiznesu? Jak zabrzmi jego stand-up o ziomkach z epoki romantyzmu? Czy będzie grał pod publikę, czy wzniesie się ponad nią? Godzinny monodram o wieszczu narodowym – lekki, śmieszny, acz nieco też ckliwy i ze szczyptą rozdzierania duszy w stylu nowoczesno – romantycznym. Rodacy mówią, że jest to rozrywka inteligentna.

 

Tekst, reżyseria i wykonanie: Wojciech Tremiszewski