KURS

„Kurs” to spektakl teatralny inspirowany dokumentacją filmową rejestrującą kurs tańca. Marzeniem uczestników jest osiągnięcie lepszego statusu mężczyzny. W trakcie zajęć uczą się tańczyć z kobietami i, poprzez taniec, rozumieć mechanizmy uwodzenia. 

Celem spektaklu jest przyjrzenie się metodom, jakie stosują trenerzy i trenerki próbując konstruować „prawdziwych mężczyzn” oraz temu, kto i w jakim celu potrzebuje tego rodzaju doświadczenia. Szukamy odpowiedzi na pytanie, jakie znaczenie ma pewność siebie oraz jak funkcjonują stereotypy w kontekście relacji damsko-męskich.

 

Koncepcja i reżyseria: Sara Bustamante-Drozdek

Występują: Magda Celmer, Mikołaj Chroboczek, Paweł Dobek, Konrad Eleryk, Diana Krupa, Maciej Miszczak, Aleksandra Przesław, Marianna Zydek

Dramaturgia: zespół aktorski i reżyserka

Współpraca literacka: Daria Kubisiak

Konsultacje choreograficzne i ruch sceniczny: Agnieszka Kryst

Muzyka: MIN T

Światło: Kacper Zięba

Producent: Dobromir Czerski

Produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA

Premiera: 13 IX 2019

 

Laureatka konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

 


 

Sara Bustamante-Drozdek / reżyseria

 

Ukończyła Wydział Reżyserii Filmowej w PWSFTviT. W trakcie studiów byłam asystentką Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego przy ich kilku spektaklach: „K.”, „Ciemności”, „Królu”, „Roku z życia codziennego w Europie Środkowo- Wschodniej”. Dokument jej autorstwa „Za drzwiami” był wyświetlany w ramach 55KFF. „Me Voy” film fabularny krótkometrażowy (30’), którego scenariusz napisała i wyreżyserowała znalazł się w sekcji konkursowej 9 edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Transatlantyk 2019 w Łodzi i 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

Daria Kubisiak / współpraca literacka

 

Absolwentka polonistyki i performatyki przedstawień. Studentka studiów doktoranckich z nauk humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studentka reżyserii teatralnej na specjalności dramaturg teatru w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Jako dramatopisarka zadebiutowała tekstem „Reduplikacja” w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współpracowała przy projekcie „Dynamika metamorfozy” realizowanym w Instytucie Grotowskiego.

 

Agnieszka Kryst / konsultacje choreograficzne i ruch sceniczny

 

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013 (Stary Browar Nowy Taniec, Poznań). Jako tancerka i performerka współpracowała z Karoliną Kroczak, Tomasem Nepsinskim, Juanem Domìnguezem Rojo czy Małgorzatą Haduch. Ostatnio jako tancerka współpracowała z Sjoerdem  Vreugdenhilem przy spektaklu Skutki niezamierzone, którego premiera odbyła się podczas festiwalu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2014. Finalistka festiwalu/konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze, w czasie którego zaprezentowała (jako choreografka i tancerka) solo Pressure oraz duet Liquid state of mind.

 

W 2014 roku jako tancerka uczestniczyła w projekcie Aleksandry Hirszfeld (koncepcja i reżsyeria) i  Marty Ziółek MONadOLOGIa. Traktat o relacyjności, którego premiera  odbyła się w listopadzie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W roku 2015 została rezydentką programu Solo Projekt Plus prowadzonego przez Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec.

 

Brała udział w projekcie Friv Move w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu – laboratorium improwizacji muzyków i tancerzy. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą (m.in podczas ImPulsTanz Festival w Wiedniu). Uczyła się u takich pedagogów jak: Maria F. Scaroni, Sojerd  Vreugdenhil, Rosalind Crisp, Laura Aris Alvarez, Peter Jasko, Benoît Lachambre, Keith Hennessy czy David Zambrano.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Archiwum