Koncert #260 Of The Wand & The Moon, Gazawat

LAS gościnnie w SR

Duński projekt założony przez Kima Larsena w 1998 roku na wyspie Bornholm. Brzmienie projektu jest silnie zainspirowane twórczością prekursorów sceny neo-folk m.in. Death in June. Tematyka kompozycji związana jest z pogaństwem, a motywy runiczne odgrywają znaczącą rolę w muzyce, tekstach utworów i stronie graficznej płyt.

:Of The Wand & The Moon: Official are one of the big guns of contemporary neofolk. Arriving a generation after founders like Death in June, Sol Invictus, and Current 93, Of the Wand & the Moon have breathed new life into this beautiful and perennially misunderstood genre. OTWATM’s 2011 The Lone Descent LP is widely regarded as a neofolk masterpiece.

Of The Wand & The Moon is the creative live and recorded music works of Danish musician Kim Larsen (not to be confused with the Danish folk singer by the same name) and various guest contributors. After irreconcilable differences with his previous musical project, Saturnus, Larsen began writing music of a different vein, similar in style to his neofolk influences but very different than the doom metal he had previously created.
Characterized by folk songs with themes ranging from expressions of love, loss, joy and ancestral Germanic paganism, Of the Wand & the Moon is best described as experimental, dark ambient neofolk.

When their debut album “Nighttime Nightrhymes” came out in 1999 it marked a new entry for Denmark in a new wave of Germanic post-industrial folk projects, alongside contemporaries such as Forseti and Sonne Hagal.

ofthewandandthemoon.dk

Gazawat

Field recording z utleniania zbiorowej pamięci, gnicia krwi, erozji migawek ze dziewięćdziesiątsekundowego newsa, blaknięcia nagłówków, zapadania się w niepamięć pałacu prezydenckiego w Groznym. Traumatyczny szum przetartej taśmy magnetycznej, z której jedna strona przebija na drugą, więc nie wiadomo, która z nich jest tą gorszą. Rytm wybijany obcasami, z każdym krokiem idący w ostrą ciszę. Spikerzy nagrani na taśmę, zapętleni w nieskończoność, aż do śmierci agregata. Wystrzały, których nie słychać, kule, które nie spadły na ziemię. Rozkład ciała. Gazawat to solowy projekt Michała Turowskiego skupiający się na ciemnych plamach zarówno naszej historii jak i ludzkiej natury. Z uwagi na silną narrację z pociętych sampli rwanych wypowiedzi, telewizyjnych spikerów, odgłosów wojen i cierpienia jego kompozycje można traktować jako muzykę lub po prostu jako słuchowisko.
gazawat.bandcamp.com/

Wstęp 50zł (przedsprzedaż) / 60zł (w dniu koncertu).

Osoby, które chcą kupić bilet w przedsprzedaży prosimy o wiadomość na profilu LASu (https://www.facebook.com/las.poznan/)